Pizza Hut под обстрел заради промоция за безплатни врътки

Pizza Hut

Pizza Hut се сблъска с остри критики във Великобритания заради промоционална кампания, която предлага на клиентите безплатни завъртания в онлайн казина при поръчки за вкъщи. Офертата, обещаваща до 300 безплатни завъртания без изискване за депозит, предизвика възмущение сред активисти за борба с хазартната зависимост и политически фигури.

Pizza Hut под обстрел заради хазартна реклама

Рекламата, насочена към онлайн купувачи на пица, съдържаше посланието: „Без депозит! Вземете своите завъртания днес!“ Активисти изразиха тревога заради връзката между онлайн казино игрите и високите нива на хазартна зависимост.

Промоцията, която вече не е активна, е била реализирана в партньорство с Free Spins Loops – марка за казино промоции, собственост на Digital Adventures. Според говорител на компанията, рекламата е била поставена чрез външна програматична мрежа с възрастови ограничения.

„Тези реклами се управляват от външна мрежа с вградени механизми за защита на лица под 18 години,“ обясни говорителят. „Рекламата беше активна за кратко в края на ноември и беше премахната на 28 ноември.“

Регулации на хазартната реклама в световен мащаб, открийте ТУК!

Реакции и бъдещи регулации

Анни Аштан, активистка за защита от хазартни вреди, остро осъди кампанията: „Безотговорността на тази промоция от Pizza Hut е поразителна – да се предлагат стотици безплатни завъртания на силно пристрастяващи казино игри, без да се знае дали клиентите не са в процес на възстановяване от зависимост, е не само небрежно, но и опасно.“

Бившият лидер на Консервативната партия Иън Дънкан Смит също разкритикува инициативата, подчертавайки необходимостта от по-строги регулации за рекламите на хазарт. „Това е още едно доказателство за неконтролируемостта на хазартната реклама. Дори поръчката на пица вече е повод за промотиране на онлайн казино продукти,“ заяви Смит.

Все още не е ясно дали Pizza Hut или партньорите ѝ са спечелили финансово от клиенти, които са загубили пари при залагания.

Случаят идва на фона на подготвяни от британското правителство по-строги регулации за онлайн хазарта, включително лимит на залозите до £5 ($6.3). Кампанията обаче подчертава липсата на нови ограничения върху хазартните реклами, което според активисти е сериозен пропуск.

За още интересни новини от света на хазарта – следете сайта ни!

СПОДЕЛЕТЕ.